Bezig met laden...

Verslagen van twee webinars over datakwaliteit | VersterkingVTH | Versterking VTH

home "»" Communities "»" VersterkingVTH "»" artikelen "»" Verslagen van twee webinars over datakwaliteit
VersterkingVTH

Verlaat Community:

Weet je zeker dat je je lidmaatschap wilt verwijderen van

Word lid van deze Community:

Lid worden van deze community?

Navigatie-item bewerken

Vereist De naam die in de navigatie van de Community verschijnt.
Vereist
Vereist
Vereist De url kan verwijzen naar een interne of externe webpagina.
 
Login als je wilt volgen, delen of deelnemen in deze Community.
Nog geen lid?Registreer NU
Verslagen van twee webinars over datakwaliteit

Verslagen van twee webinars over datakwaliteit

 /5
0 (0stemmen)

Project Datakwaliteit Toezicht heeft twee webinars gehouden met en voor omgevingsdiensten. In dit artikel vind je de links naar de verslagen van de webinars.

Webinar Datagedreven werken en datakwaliteit door ODZNKG

Op 11 juni was het de beurt aan Omgevingsdienst Noordzeekanaalgebied (ODNZKG) om te vertellen over datagedreven werken en datakwaliteit. Het werd een druk bezocht webinar, waarin Jacqueline Iliohan en Julian Eg namens ODZNKG vertelden over de uitdagingen die ze zijn aangegaan.

Jacqueline vertelt: “We willen als OD informatie-, opgave-, risico- en outcomegericht werken. Daarvoor hebben we goede data nodig. Maar het zaaksysteem dat we hadden had een slechte reputatie bij de inspecteurs. Men is er omheen gaan werken, zo zijn er schaduwbestanden ontstaan en is het systeem niet optimaal gevuld. Daardoor kunnen we niet werken zoals we zouden willen. De betrouwbaarheid, beschikbaarheid en toegankelijkheid van de informatie moest dus op orde worden gebracht.”

Wil je weten hoe ze dit hebben aangepakt en welke resultaten ze hebben geboekt? Lees dan hier het volledige verslag van het webinar inclusief de PowerPoint slides.

 

Webinar Bedrijvenbestand op orde door DCMR, ODRA en Gemeente Almere

Op 2 juli werd het webinar Bedrijvenbestand op orde gehouden dor drie partijen. Vanuit het perspectief van twee omgevingsdiensten en één gemeente werden presentaties gehouden en was er volop gelegenheid om vragen te stellen. Het op orde krijgen en houden van het bedrijvenbestand speelt een rol bij elke omgevingsdienst en ILT. Er werd volop ingebeld op het webinar en de diverse vragen zijn weergegeven in het verslag.

 

Chris Smit van DCMR: “Het is van belang dat elke OD zijn eigen zaaksysteem op orde heeft. Op basis van mijn ervaring acht ik het van het grootste belang om daarin in elk geval postcode,

huisnummer en huisletter op orde te hebben. En altijd met verificatie door een waarneming

ter plekke.”

Lotte van Alfen en Alex te Dorsthorst van ODRA: “In 2019 ontstond bij ODRA het project Theseus,

naar aanleiding van een vraag van de provincie hoe zij gemeenten zou kunnen

ondersteunen bij de aanpak van ondermijning op bedrijventerreinen. De gemeenten

hadden ondermijningsbeelden gemaakt van bedrijventerreinen en daar zaten de nodige

witte vlekken in. We zijn gaan nadenken hoe de witte vlekken ingevuld zouden kunnen

worden. Het project Theseus ging op zoek naar de vraag welke bronnen gebruikt konden

worden en hoe zaken vastgelegd zouden kunnen worden.”

Charlotte Riské van Gemeente Almere: “Bij de gemeente Almere zijn we niet zo zeer bezig met het updaten van het bedrijvenbestand maar meer met een risicogerichte aanpak ondermijning op bedrijventerreinen. Dit levert uiteraard wel een actueler bedrijvenbestand op voor de gemeente Almere.”

Wil je weten wat ze hebben gedaan en welke resultaten ze hebben geboekt? Lees dan hier het volledige verslag van het webinar inclusief de PowerPoint slides.

 

Opmerkingen (er zijn nog geen reacties)